Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
2022. augusztus 12. péntek
Klára, Letícia
Holnap: Ipoly napja lesz

Gazdasági Iroda

A Gazdasági Iroda feladat- és hatáskörei

A Gazdasági Iroda feladat- és hatáskörei feladat- és hatáskörei:

A Gazdasági Iroda feladat- és hatáskörei a számára jogszabályban meghatározott pénzügyi kérdésekben jár el. A Gazdasági Iroda feladat- és hatáskörei készíti elő a város költségvetésének tervezését és a költségvetés módosítását. Koordinálja a költségvetés végrehajtását, végzi a Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat intézményeinek pénzügyi finanszírozását. Vezeti az önkormányzat és a Polgármesteri hivatal számviteli nyilvántartásait, üzleti könyveit és elkészíti a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolókat, zárszámadást. Biztosítja a helyi és a központi adójogszabályok településen való érvényesítését.

Részletes ismertetés:

Pénzügyi feladatok:

  • előkészíti a Képviselő-testület pénzügyi igazgatási feladatait
  • közreműködik a helyi költségvetési, átmeneti gazdálkodást szabályozó rendeletek, zárszámadás előkészítésében
  • közreműködik a költségvetés végrehajtásában
  • szervezi a helyi bevételekből adódó önkormányzati feladatok ellátását
  • segíti az önkormányzat irányítása alatt működő költségvetési intézmények pénzügyi, gazdasági tevékenységét
  • közreműködik a pénzügyi kihatású ágazati intézkedések kidolgozásában
  • javaslatot készít a hitelfelvételre
  • megszervezi a Polgármesteri Hivatal gazdálkodási tervezési feladatait
  • a költségvetés tervezésével kapcsolatban a bevételek számbavétele, a kiadások tervezése, költségvetési egyensúly megteremtése, feltételeinek biztosítása, előirányzat módosítás, felhasználás figyelemmel kísérése, nyilvántartás vezetése
  • előirányzat felhasználási és likviditási terv készítése, aktualizálása
  • a költségvetés végrehajtásával kapcsolatos feladatok során vezeti a normatív állami hozzájárulások igénybevételéhez szükséges nyilvántartásokat, elszámolásokat, esetleges módosításokat, figyelemmel kíséri a költségvetési egyensúly megtartását
  • cél és címzetes támogatások pénzügyi elszámolása
  • területi kiegyenlítést szolgáló és céljellegű decentralizált támogatások pénzügyi elszámolása, minisztériumi, Európai Uniós, egyéb pályázatok pénzügyi elszámolása
  • egészségbiztosítási alap által ellátott feladatok pénzellátásának biztosítása, pénzügyi elszámolása, nyilvántartása
  • önállóan gazdálkodó költségvetési szerv pénzellátási terv alapján történő pénzellátása
  • a gazdálkodással összefüggő pénzforgalom bonyolítása a bankszámlákon
  • bérgazdálkodással összefüggő feladatok, béralap tervezése, bérfelhasználás nyilvántartása, bérkönyvelés feldolgozása
  • beruházások, felújítások lebonyolításának pénzügyi előkészítése, nyomon követése
  • önkormányzat tárgyi eszköz nyilvántartás vezetése, leltárkészítés
  • készletgazdálkodási feladatok
  • gépjárművek működtetésével kapcsolatos feladatokból üzemanyag elszámolás
  • fizetési kötelezettségek szabályszerű teljesítése
  • az önkormányzat fenntartásában lévő részben önállóan gazdálkodó intézmények gazdasági, pénzügyi tevékenységével kapcsolatos kontírozási feladatok elvégzése, ezek számítógépen való rögzítése, könyvelése, adatszolgáltatás részben önállóan gazdálkodó intézmények részére   
  • készpénzfizetések bonyolítása
  • munkabérek átutalása folyószámlára a bérjegyzékek alapján
  • megbízási díjak számfejtése, kifizetése, nyilvántartása, jelentése
  • az ÁFA nyilvántartás vezetése, bevallása, visszaigénylése
  • az államháztartás információs rendszerében költségvetési tervinformáció, féléves, 3 éves és éves költségvetési beszámoló összeállítása, alapokmányainak elkészítése, pénzforgalmi jelentés időszaki mérlegjelentés összeállítása
  • követelések, kötelezettségek nyilvántartása
  • ÖNHIKI
Print Friendly, PDF & Email

Search

Weboldalunk sütiket (cookie-kat) használ, hogy a legjobb böngészési élményt biztosíthassuk Önnek honlapunkon. Az oldal további használatával jóváhagyja a sütik használatát.