A Gazdasági Iroda feladat- és hatáskörei feladat- és hatáskörei:
A Gazdasági Iroda feladat- és hatáskörei a számára jogszabályban meghatározott pénzügyi kérdésekben jár el. A Gazdasági Iroda feladat- és hatáskörei készíti elő a város költségvetésének tervezését és a költségvetés módosítását. Koordinálja a költségvetés végrehajtását, végzi a Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat intézményeinek pénzügyi finanszírozását. Vezeti az önkormányzat és a Polgármesteri hivatal számviteli nyilvántartásait, üzleti könyveit és elkészíti a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolókat, zárszámadást. Biztosítja a helyi és a központi adójogszabályok településen való érvényesítését.
Részletes ismertetés:
Pénzügyi feladatok:
- előkészíti a Képviselő-testület pénzügyi igazgatási feladatait
- közreműködik a helyi költségvetési, átmeneti gazdálkodást szabályozó rendeletek, zárszámadás előkészítésében
- közreműködik a költségvetés végrehajtásában
- szervezi a helyi bevételekből adódó önkormányzati feladatok ellátását
- segíti az önkormányzat irányítása alatt működő költségvetési intézmények pénzügyi, gazdasági tevékenységét
- közreműködik a pénzügyi kihatású ágazati intézkedések kidolgozásában
- javaslatot készít a hitelfelvételre
- megszervezi a Polgármesteri Hivatal gazdálkodási tervezési feladatait
- a költségvetés tervezésével kapcsolatban a bevételek számbavétele, a kiadások tervezése, költségvetési egyensúly megteremtése, feltételeinek biztosítása, előirányzat módosítás, felhasználás figyelemmel kísérése, nyilvántartás vezetése
- előirányzat felhasználási és likviditási terv készítése, aktualizálása
- a költségvetés végrehajtásával kapcsolatos feladatok során vezeti a normatív állami hozzájárulások igénybevételéhez szükséges nyilvántartásokat, elszámolásokat, esetleges módosításokat, figyelemmel kíséri a költségvetési egyensúly megtartását
- cél és címzetes támogatások pénzügyi elszámolása
- területi kiegyenlítést szolgáló és céljellegű decentralizált támogatások pénzügyi elszámolása, minisztériumi, Európai Uniós, egyéb pályázatok pénzügyi elszámolása
- egészségbiztosítási alap által ellátott feladatok pénzellátásának biztosítása, pénzügyi elszámolása, nyilvántartása
- önállóan gazdálkodó költségvetési szerv pénzellátási terv alapján történő pénzellátása
- a gazdálkodással összefüggő pénzforgalom bonyolítása a bankszámlákon
- bérgazdálkodással összefüggő feladatok, béralap tervezése, bérfelhasználás nyilvántartása, bérkönyvelés feldolgozása
- beruházások, felújítások lebonyolításának pénzügyi előkészítése, nyomon követése
- önkormányzat tárgyi eszköz nyilvántartás vezetése, leltárkészítés
- készletgazdálkodási feladatok
- gépjárművek működtetésével kapcsolatos feladatokból üzemanyag elszámolás
- fizetési kötelezettségek szabályszerű teljesítése
- az önkormányzat fenntartásában lévő részben önállóan gazdálkodó intézmények gazdasági, pénzügyi tevékenységével kapcsolatos kontírozási feladatok elvégzése, ezek számítógépen való rögzítése, könyvelése, adatszolgáltatás részben önállóan gazdálkodó intézmények részére
- készpénzfizetések bonyolítása
- munkabérek átutalása folyószámlára a bérjegyzékek alapján
- megbízási díjak számfejtése, kifizetése, nyilvántartása, jelentése
- az ÁFA nyilvántartás vezetése, bevallása, visszaigénylése
- az államháztartás információs rendszerében költségvetési tervinformáció, féléves, 3 éves és éves költségvetési beszámoló összeállítása, alapokmányainak elkészítése, pénzforgalmi jelentés időszaki mérlegjelentés összeállítása
- követelések, kötelezettségek nyilvántartása
- ÖNHIKI