Elérhetőségek:
Cím: Dabas, Szent István tér 1/b.
Telefon: 29/561-259
Mobil: 06-70/703-0506
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Üzemeltető: Dabas Város Önkormányzata
Nyitvatartás:
Hétfő-Kedd-Szerda: 8.00-16.00 óra
Péntek 8.00-12.00 óra
“Az elhunyt emlékének méltó megőrzése és ápolása maga a kegyelet. A temetkezési törvény minden rendelkezése ezt a legfőbb célt szolgálja, ennek kívánunk munkánkkal megfelelni.”
A Temető üzemeltetési iroda feladatai közé tartozik a dabasi temetők rendjének megtartása, a kegyeleti helyek gondozása, a temetők méltóságának megőrzése, szakfelügyeletek, jogszabályok előírásainak betartása, betartatása, ellenőrzése.
- az önkormányzati temetői rendelet mellékletében foglalt szolgáltatások biztosítása, díjszabás alapján.
- sírhelygazdálkodás feladatok ellátása,
- a sírhelyek érvényességének naprakész vezetése, nyilvántartása,
- ellátjuk a temető fenntartását, megszervezzük a temetők szemétszállítását, az építmények, közművek, a tárgyi és infrastrukturális létesítmények, közcélú zöldfelületek karbantartását, felújítását és gondozását, (ravatalozók, hűtők, stb.)
- közreműködünk a temető- és sírhelygazdálkodással összefüggő létesítési, bővítési feladatok megvalósításában,
- ellátjuk a temető üzemeltetés, temetőgondnoki alapfeladatokat,
- gondozzuk a temetési helyeket és a temetői közterületeket,
- szervezzük a temetőben működő vállalkozási tevékenységeket,
- gondoskodunk a halottak átvételéről,
- hatósági boncolások előkészítése.
- kijelöljük a temetési helyeket,
- biztosítjuk a kegyeleti jog gyakorlását,
Az iroda által üzemeltetett temetők:
- Dabasi köztemető
- Dabas-gyóni köztemető
- Dabas-Sári köztemető
- Dabas-szőlősi köztemető
Tájékoztató a temetőüzemeltetési iroda tevékenységéről
(Cikk a Dabasi Újság 2010 augusztusi számából)
Beszélgetés Szeibert Ágnessel, az iroda vezetőjével
– Ebben az esztendőben megváltozott a temetkezési rend városunkban. A temető fenntartása és üzemeltetése átkerült az Önkormányzat hatáskörébe. Melyek a legfontosabb változások, amelyekről a lakosságnak értesülnie kell?
– 2010. április 1-jétől vettük át a köztemetők üzemeltetését. Az üzemeltetési iroda feladatai közé tartozik a dabasi temetők rendjének megtartása, a kegyeleti helyek gondozása, a temetők méltóságának megőrzése, szakfelügyeletek, jogszabályok előírásainak betartása, betartatása, ellenőrzése. Továbbá: sírhelygazdálkodási feladatok ellátása, a sírhelyek érvényességének naprakész vezetése, nyilvántartása, ellátjuk a temető fenntartását, megszervezzük a temetők szemétszállítását, az építmények, közművek, a tárgyi és infrastrukturális létesítmények, közcélú zöldfelületek karbantartását, felújítását és gondozását (ravatalozók, hűtők, stb.). Közreműködünk a temető- és sírhelygazdálkodással összefüggő létesítési, bővítési feladatok megvalósításában, gondozzuk a temetési helyeket és a temetői közterületeket, szervezzük a temetőben működő vállalkozási tevékenységeket, gondoskodunk a halottak átvételéről, kijelöljük a temetési helyeket, biztosítjuk a kegyeleti jog gyakorlását.
A temetések lebonyolítása a temetkezési szolgáltatók feladata. Dabason jelenleg négy szolgáltató üzemel. A gyászoló családnak érdemes érdeklődni a szolgáltatások minőségéről, a felmerülő költségekről, mielőtt döntene, melyik szolgáltatót választja.
– Milyen utat kell végigjárnia annak, akinek hozzátartozója elhunyt? Hol kezdje a temetés megszervezését, milyen okmányokra van szükség?
– Lakáson történő elhalálozás esetén, értesíteni kell a háziorvost (Dabas Város Központi Orvosi Ügyelete, Dabas, Bartók Béla u. 59/A az ügyelet telefonszáma: 06-29/360-379, 06-20/94-24-508), hogy a halottvizsgálatot elvégezze, és a halottvizsgálati bizonyítványt kiadja. A lakásról történt elszállításra csak az orvosi intézkedések után kerülhet sor, a fenti okmány birtokában. A szolgáltató kiválasztásával és megbízásával az elhunyt elszállításáról a család intézkedik. Kórházi elhalálozás esetén a halottvizsgálat elvégzése után a halottvizsgálati bizonyítványt, valamint a halálozási statisztikai lapot a kórház pathológiai osztálya, illetve felvételi irodája állítja ki. Ezeket a dokumentumokat az elhunyt személyi irataival együtt átadják a hozzátartozó részére.
– Mit kell tudni a sírhely megvásárlásáról és a lejárt sírhely megváltásáról?
– A sírhely megváltását, újraváltását a Temetőüzemeltetési irodában kell intézni. Újraváltás esetén a sírhelyigazolást, vagy számlát szíveskedjenek magukkal hozni. Akinek lejárt a sírhely feletti rendelkezés joga, fáradjon be a temetkezési irodába annak meghosszabbítására, vagy a sírhelyről való lemondó nyilatkozat aláírására. Ha esetleg valaki nem tudja, mikor jár le a sírhely feletti rendelkezés joga, kérem, jelezze nekünk!
– Miért nem lehet kocsival behajtani a temetők területére?
– Szeretnénk elérni, hogy a temetők az emlékezés méltó helyei legyenek. Azok, akik kilátogatnak szeretteik sírjához, csendben, békében tudjanak emlékeikkel szerettük közelében lenni. Ehhez szeretnénk kialakítani egy szép, parkosított környezetet. Sok bejelentés érkezett, hogy a gépjárművel közlekedők károkat okoznak a sírokban, zavarják a temetők nyugalmát. Természetesen a mozgássérült lakosok behajthatnak a temetők útjaira. Kérjük, amennyiben csak kocsival tudnak a temetőbe behajtani, előtte telefonáljanak a gondnoknak, hogy kinyithassa a kaput.
– Ez az interjú azért készült, hogy minél szélesebb körben tudjuk tájékoztatni a lakosságot a temetkezési eljárásról. Milyen más módszerekkel ismerteti tevékenységét az iroda?
Kapui Ágota