Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
2024. december 2. hétfő
Melinda, Vivien
Holnap: Ferenc, Olívia, Xavér napja lesz

TÉB nyilvántartás

A Fernihough Emlékkör

INFORMÁCIÓK fr01
Javaslati adatlap: letöltés
Jegyzőkönyv:  letöltés
TÉB határozata: letöltés
Melléklet: letöltés
Pest Megyei Értéktár Bizottság határozata: letöltés
Pest Megyei Értéktár nyilvántartása: link
Javaslattevők: Valentyik Ferenc
Felvétel ideje: 2019.07.02.
Megyei értéktárba továbbítva: 2019.07.02.
Kategória:  Turizmus
Megyei Értéktár döntése: 21/2019-es döntésével felvételre került

A Fernihough Emlékkör

Így kezdődött…

A Fernihough Emlékkör eseményként és fogalomként 2009 októberében, a Gyóni Beton újra felfedezését célzó rendezvénysorozat keretében vált ismertté. Azért csak akkor, mert Magyarországon a kommunizmus évtizedeiben a hatalom a II. világháború előtti hazai autó- és motorversenyzést a hercegek, grófok, úri fiúk, de leginkább a Horthy-fiúk sportjaként kezelte és elhallgatásra, feledésre ítélte.  Ez a sors jutott az 1930-as években világhírűvé vált Gyóni rekordpályának is, melyen annak idején gyorsasági világrekordok születtek, és a nagy világlapok címoldalára röpítették a Budapesttől mintegy 45 kilométerre lévő kis település, Gyón község nevét, mely ma már a Pest-megyei Dabas városának egyik kerülete. 

1938 áprilisában azonban egy világrekord-kísérlet közben az angol Eric Fernihough motorjával kisodródott a pályáról és életét vesztette. A hajdani rekordpálya és a rettenthetetlen versenyző emlékének ápolására az országbeli politikai rendszerváltozás előtt nem volt lehetőség, így az teljességgel feledésbe merült.

2008-ban külön önkormányzati eseti munkacsoport alakult a Gyóni Beton avatásának 75. évfordulójára emlékező rendezvénysorozat előkészítésére. A hagyományőrzés terén korábban példanélküli bizottsági munkában kezdetektől fogva részt vett a veterán motorosok alkotta Fóti Motorbarátok Körének tagsága is.

Az alapos előkészületek után 2009. október 10-én újból motorzajtól lett hangos a legendás Gyóni Beton. A Fóti Motorbarátok Körével együttműködő Dabas Város Önkormányzata felhívását a gyóni rekordpálya átadásának 75. évfordulóján rendezett emlékprogramra nagy szimpátiával fogadta a motoros társadalom. A rendezvény védnöke a MAVAMSZ, a FIVA kizárólagos nemzeti képviselője volt.

A megnyitó programjában pályatörténeti kiállítás, múzeumi színvonalú veteránjármű kiállítás és könyvbemutató szerepelt a városi sportcsarnokban. Ezt követően az impozáns konvojba fejlődött motorosokkal, rendőrségi felvezetéssel indult útjára a „Fernihough Emlékkör”, mely minden városrészt bejárt az útszéleken, udvarokban vidáman integető lakosok örömére. A kilométeres menetoszlop végcélja az egykori versenyek időszakában létesült London vendéglő volt, mely Fernihough egykori halálos balesetének közelében ma is áll és működik. Az étterem homlokzatán Varga Zoltán szobrászművész Eric Fernihough domborművét avatták fel, mely támogatói felajánlásokból létesült. A programban az angol veteránmotorosok szövetségét Vic Blake elnök úr képviselte. A hagyományteremtő rendezvényen az egykori világrekorder tiszteletére felhangzott az angol himnusz, az ugyancsak angol nemzeti lobogókkal díszített környezetben, s a méltató beszédeket követően a rendező szervezetek, motoros klubok koszorúzására került sor. 

Az egész napos emlékprogram lakossági elismerése, sajtóvisszhangja eredményeképpen decemberben az „Év Kulturális Eseménye Dabason” díjat a Gyóni Beton emlékező rendezvénye kapta, mely újszerűségével, nemzetközi visszhangjával emelkedett ki a többi színvonalas esemény közül.  

A Gyóni Beton neve így újból ismertté vált, mely nagyban segítette, hogy a „Fernihough Emlékkör” hagyománnyá nemesedjen a magyar motorosok körében. 2010-től minden év áprilisának végén, az egykori világrekorder halálának dátuma közelében, Dabas Város és a Fóti Motorbarátok Köre hívószavára ugyanis mindig megjelennek, jó szívvel, lelkesen sorolnak a konvojba, koszorúzással idézik Eric Fernihough emlékét, a Gyóni Beton régi fényét. Rendszerint 200-250 motoros szerepel a regisztrációban. Komoly elismeréssel bír, hogy sokan ezt a rendezvényt tekintik a motoros szezon kezdetének. 2011-től kezdődően további közös motorozással bővült az emlékkör, a koszorúzás után a környező községek valamelyikét is meglátogatják a motorosok (Hernád, Pusztavacs, Újlengyel, Újhartyán).

Az esemény névadójáról:

Eric Fernihough

(Birkenhead, 1905. február 17. – Budapest-Gyón, 1938. április 23.)

Világrekorder angol motorkerékpár versenyző, a német Ernst Jakob Henne legnagyobb ellenfele, aki rekordkísérletei színhelyéül az 1936-1938-as években a magyar pályát, az európai hírű „Gyóni Beton”-t választotta.

A motoros világ felé egy papírkosárba száműzött alkatrész katalógus terelgette Ericet. Gyermekkori álmai a motorversenyzésről az 1930-as évek elején valósultak meg, a versenyekre mindinkább győzni járt. Excelsior 175 cc gépével egymásután négyszer nyerte meg a Francia Nagydíjat (1930: Pau, 1931: Montlhéry, 1932: Reims, 1933: Dieppe), az Észak-írországi North West 200 versenyen három diadalt aratott (1930-1931-1932). A holland TT verseny és a belga Nagydíj (1932) is a diadalok folytatását hozta. Kategóriájában 1931-ben ő volt a gyorsasági Európa-bajnok. A motorozás abszolút világrekordjának meghódításával barátai javaslatára kezdett el foglalkozni az évtized közepén. Ebben a műfajban a német Ernst Jacob Henne eredményei jelentették a kiindulási pontot. Az új kihíváshoz hosszas előkészülődés, új, nagy teljesítményű motor kellett. A gyóni pálya kiváló adottságairól a versenyzőtársaktól hallott. Brough-Superior JAP 998cc motorjával, első alkalommal az 1936-os rekordnapon vett részt. A magyar motorosok, szervezők között nem volt ismerőse, neve mindössze néhány tájékozottabb sportújságírónak mondott valamit. Motorját, egyéb fölszereléseit kéttonnás zárt Ford furgonban szállította, amit főként a hazai versenyzők néztek irigykedve, hiszen közülük a legtöbben megfelelő anyagi és műszaki háttér nélkül, lelkesedésre alapozottan, olykor kölcsöngépekkel versenyeztek. Őt magát az újságokban inkább afféle szemüveges vidéki tanár kinézetű civilként írták le, aki a motorok közelébe érve változott versenyzővé, mert akkor már minden mozdulata, még a tekintete is hozzáértésről árulkodott. Nevének kiejtése nyelvtörő feladat volt a magyaroknak, ezért hívták őt nyurga angolnak, hosszú „Ferni”-nek, stb. A sajtó egy kisebb része – vélhetően a trianoni reflexek okán – leplezetlenül ellendrukker volt, nyíltan Henne mellett álltak ki. A tükörsima, nyílegyenes pálya megnyerte Fernihough tetszését, de a széljárások szerepét az eredményekben azonnal felismerte. Azt is szerencsésnek tartotta volna, ha hosszabb az egyenes szakasz, mert akkor jobban ki lehetett volna futtatni a motort. A maga útját járó, gondosan kidolgozott stratégia alapján versenyző motoros volt, ezért a rekordnap tumultusát nem tartotta megfelelőnek az abszolút világrekord eléréséhez. A tapasztalatok birtokában, a jövőbeni egyéni rekordkísérletek mellett döntött. Jó kapcsolatokat alakított ki a Királyi Magyar Automobil Club illetékeseivel és előzetes egyeztetéssel, térítés ellenében kötötte le a pályát olyan időpontokban, amikor a meteorológia is bíztató előrejelzéssel szolgált. Még 1936 őszén két alkalommal visszatért és november 7-én 269,662 km/h sebességet ért el, azaz már csak egy paraszthajszálnyi híja volt az abszolút világrekordnak. Erőfeszítéseit, kitartását, sportszeretetét látva a magyar sportsajtó mellé állt, elnyerte szimpátiájukat. Az alakuló kapcsolat tovább javult azzal, hogy a kísérletek közben készült sajtófelvételeket kért az Autó-Motor című szaklaptól, a légellenállás elemzésével, légterelő áramvonalidomok készítésével kapcsolatos háttérszámításaihoz. A várva várt eredmény 1938. április 19-én született meg, 273,244 km/h sebességgel megdöntötte Henne abszolút világrekordját, sőt az oldalkocsis világrekordot is átvette. A teljes magyar sajtó ünnepelte a magyar pályán született nagyszerű eredményt. Eric Fernihough örömét mindössze az árnyékolta be, hogy azonnal valószínűsítette Henne válaszlépését. A rekordot félig áramvonalasított géppel érte el, a teljes áramvonalasításban még mintegy 30 km/h plusz lehetőséget látott.

A gyóni pályán elért eredményei:

 

  1. október 21:

Szóló motorkerékpár

állóstart

kilométer 174,270 km/h világrekord

repülőstart

kilométer 253,758 km/h magyar rekord

mérföld 252,830 km/h magyar rekord

 

  1. október 23:

Szóló motorkerékpár

repülőstart

kilométer 267,459 km/h magyar rekord

mérföld 269,095 km/h magyar rekord

 

  1. november 7:

Szóló motorkerékpár

repülőstart

kilométer 269,662 km/h magyar rekord

mérföld 263,646 km/h

Oldalkocsis motorkerékpár

állóstart

kilométer 129,543 km/h világrekord

 

  1. április 14:

Szóló motorkerékpár

repülőstart

kilométer 258,200 km/h

állóstart

mérföld 176,258 km/h világrekord

(Említést érdemel a korabeli sajtóforrásokban megörökített eredménytelen kísérlete, amikor egy irányba, erős hátszéllel, repülőstarttal 281,300 km/h sebességet ért el, de műszaki hiba miatt visszafelé már nem tudta teljesíteni a távot.)

 

  1. április 19:

Szóló motorkerékpár

repülőstart

kilométer 273,244 km/h abszolút világrekord

mérföld 270,983 km/h világrekord

Oldalkocsis motorkerékpár

repülőstart

kilométer 220,588 km/h világrekord

mérföld 217,519 km/h világrekord

 

Az újságok Fernihough kitartásának okait is kutatták. Gyors utána számolással bebizonyították, hogy anyagilag biztosan nem „bolt” a világrekorddöntés.  A támogató gyáraktól ugyanis mindössze 200 font (kb. 5000 pengő) volt a díjazás az abszolút világrekordért s ennek töredéke 2-2 font (50-50 pengő) járt az állóstartos és oldalkocsis világrekordokért. A szembe állított költségek (London-Budapest közötti utazások, két szerelő biztosítása, szállás-étkezés, mentődíj, pályalezárási illeték, stb.) könnyen bizonyíthatóan jelentősen meghaladták ezeket az összegeket, a permanens életveszélyről, kockázatvállalásról nem is szólva. Azaz Fernihough sportszeretete, hazafiassága volt a rekordok igazi záloga.

Eric Fernihough jól számított, a német Henne 1937 novemberében valóban visszavette az abszolút világrekordot (279,503 km/h). A rekorddöntés azonban - a szinte tojás alakúra áramvonalasított 500-as BMW-vel - majdnem tragédiába torkollott.  Henne ezért úgy döntött, hogy nem kísérti tovább a szerencséjét, felhagy a világrekordok döntésével. Ez plusz motivációt adott, így Fernihough 1938 áprilisában újból Gyónra érkezett. Április azonban az ún. böjti szelek hónapja ezen a vidéken, így húsvét előtt feladni kényszerült a kísérleteket. Április 23-án kora reggel minden rendben lévőnek látszott, hideg, de szélcsendes idő volt. A pályát már kora hajnalban lezárták, a telefonvezeték elkészült, az időmérők elfoglalták helyüket. Fernihough először autóval járta be a pályát, a szélárnyékos helyeket tanulmányozta.  A teljesen áramvonalasított Brough-Superiort bemelegítette és gyertyacsere következett. Az első körben mintegy 250 km/h sebességet ért el, majd következett a komoly kísérlet. Az újságok tudósításai szerint már meghaladta a 270 km/h sebességet, amikor az út melletti vendéglő szélárnyékából kiérve váratlanul az első kerék „woblizni” kezdett. Nem lassított, igyekezett a motort egyenesbe tartani. Minden igyekezete ellenére nem sikerült, a kerék keresztbe fordult, a Brough-Superior az árokpartnak vágódott, majd felemelkedett s 60 méternyi repülés után nagy zajjal az út menti szőlőben, ronccsá váltan landolt. Fernihough a levegőben lesodródott a gépről. Néhány pillanatnyi döbbenet után eszméletlenül, vérző állapotban találtak rá az odarohanó mentősök és szervezők. Azonnal Budapestre, az Üllői úti Verebély-klinikára szállították, de az orvosok már nem tudták megmenteni az életét. A tragédia néhány részletére nem egyformán emlékeznek a szemtanúk. Volt, aki szerint már száz méterekkel korábban rendellenes hang hallatszott, valószínűleg a hibás áramvonalidom rögzítés miatt. A többség ezt nem hallotta, de másfelől közelítve is, általában szélörvényekkel-turbulenciákkal magyarázva, jellemzően a gép „tokozását” látták a tragédia forrásának. Általános volt az a vélemény, hogy áramvonalasítás nélkül nem következett volna be a baleset.

 A hazai hírügynökség, az MTI közleménye lényeges részletekben eltér az újságok által közölt esemény leírástól. A legfontosabb különbség, miszerint Fernihough kérésére a megszokottól eltérően, a hivatalos kísérlet Kecskemét felől indult, és a 46-os kilométerkőnél kezdődött a futam mért szakasza. Az itt jelenlévő időmérő stáb tagjai már a gép elhaladásakor felfigyeltek a rendellenes zörgésre és a tragédia néhány száz méterrel később, de még a vendéglő előtt következett be, vagyis az épület szélárnyékának nem volt, nem lehetett szerepe a tragédia bekövetkeztében. A közlemény a baleset hivatalos vizsgálatának megindítását is bejelentette, azonban annak eredménye nem vált teljes körűen nyilvánossá. A sajtóban, a boncolási jegyzőkönyvre hivatkozva közreadott információk szerint a versenyző halálát a bukás miatt bekövetkezett koponyaalapi törés okozta. A ronccsá vált gépen nem találtak olyan műszaki hibát, mely a tragédia okozója lehetett volna, azonban újságírói észrevétel rögzíti, hogy a szakvélemény az áramvonalasításra nem tért ki, abban nem foglalt állást. Összességében a baleset bekövetkeztéért senkit, sem szervezetet, sem konkrét személyt nem tettek felelőssé.        

A magyar autó- és motorsport, a szaksajtó egy emberként gyászolt, méltatva Eric Fernihough elvitathatatlan érdemeit a sportág fejlődésében. A KMAC a világ számos részéről kapott részvétnyilvánító gyásztáviratot, az elsők között a nagy ellenfélét, Ernst Jakob Hennéét is. A Nagy Rekorder koporsóját autóval szállították Angliába. A furgon április 27-én, szerdán délután indult a KMAC székháza elől. Az utolsó úton Budapest határáig hosszú sorban a tisztelgő hazai autósok és motorosok konvoja kísérte, ahol dr. Landauer Eduárd, a KMAC vezértitkára kegyelet-teljes szavakkal, babérkoszorúval búcsúztatta a motorsport hősi halottját. A magyar határig a KMAC autóversenyzői adtak díszkíséretet. Csütörtökön délután, Münchenben a német autóklub képviselői a Reichsautobahn-on fogadták az egykori nemes ellenfelet, sportbarátot, s Ernst Jakob Henne koszorút helyezett el legnagyobb riválisa koporsójára.

A hosszú évtizedek során szinte teljesen elfeledett Fernihough neve az utóbbi évtizedben újra ismerősen cseng Magyarországon. 2009-ben, a gyóni rekordpálya avatásának 75. évfordulójáról rangos rendezvényekkel megemlékező Dabas Város Önkormányzata magánadományozók bevonásával emléktáblát avatott a gyóni rekordpálya hősi halottja tiszteletére. A Fóti Motorbarátok Körével, mint társszervezővel közösen, évente megtartott áprilisi emlékkör és koszorúzás számon tartott eseménye, méltóságteljes közösségi élménye a hazai veteránmotorozás híveinek. 

Hagyomány lett a kezdeményezésből

Az emlékkörök időpontjai a kezdetektől: 2009. 10. 10; 2010. 04. 24; 2011. 04. 23; 2012. 04. 21; 2013. 04. 20; 2014. 04. 26; 2015. 04. 25; 2016. 04. 23; 2017. 04. 22; 2018. 04. 28; 2019. 04. 27. (valamennyi szombati nap).

A tapasztalatok abszolút pozitívak, a Fernihough Emlékkör a Gyóni Beton reneszánszát jelképező programmá vált, főként a hazai motoros társadalom jegyzett eseményeként. Szervezése már begyakorlott, élteti és fenntartja a jó híre, sikeréhez némi túlzással „mindössze” annyi kell, hogy ne essen a meghirdetett időpontban az eső. A szervezés az önkormányzat és a civil szervezet együttműködésének jó példája. Közös felhívásuk a mai kommunikációs csatornákon az ország legtávolabbi pontjára is eljut, mely a részvételben is visszatükröződik. Külön kiemelendő, hogy számosan veteránjárműveikkel indulnak a jeles eseményre. Az emlékkörnek az országhatáron túlról többször volt angol résztvevője, egy alkalommal pedig a budapesti angol nagykövet is levélben köszöntötte az emlékezőket. Ezen kívül Svédországban és Svájcban élő magyar származású szakírók is szereztek közvetlenül a helyszínen tapasztalatokat. A Gyóni Beton múltja és a Fernihough Emlékkör együttes vonzerejének köszönhetően már ausztrál kutató is járt a helyszínen, illetőleg maga a helyszín a FIVA 2018-as magyarországi túraútjának programjai közé is így került. A hazai motorosok a legjobb arcukat mutatják ezeken a rendezvényeken, emelkedett hangulat, a jó ügy szolgálatához méltó tiszteletteljes magatartás a jellemző. Ez egyúttal elevenen cáfolata mindazon legújabb keletű koholmányoknak is, miszerint a magyarság idegengyűlölő volna, hiszen itt más nemzet fia előtt tisztelegnek évről-évre, és minden fenntartás nélkül ma is megsüvegelik egykori teljesítményét, emberi-sportemberi magatartását, példaadását.  

Összességében a Fernihough Emlékkör jó propagandája Pest megyének, Dabas városának, a veteránjármű-sportnak, a motorozás szeretetének. Egyedi, de évente visszatérő turisztikai program sajátos arculattal és célközönséggel, üde színfolt a programok sűrűjében. Jelentős és folyamatos gyarapítója Pest megye és Dabas város jó hírének, ezért a vonatkozó értéktárak turizmus kategóriáinak is fontos alkotóeleme.   

 

Bibliográfia

A névadóval kapcsolatos források:

Eric Fernihough: 170mph - ON TWO WHEELS. http://www.oocities.org/miscellaneous_photos/eric_fernihough.htm

Motorsport Memorial: Eric Fernihough: http://www.motorsportmemorial.org/focus.php?db=ms&n=3923

Valentyik Ferenc: Bajnokok a gyóni rekordpályán – Eric Fernihough. In: Egekbe törő tempó, istenkísértő gyorsaság. Dabas Város Önkormányzata, Dabas, 2009; pp. 44-59.        

Land Speed Racer Memorial 1910-1939: Eric Fernihough. https://lsrdeaths.webs.com/191039.htm

https://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Fernihough

1936

Nemzeti Sport: Három világrekordmotorral érkezik ma Eric Fernihough. 1936. október 20; p. 7.

8 Órai Ujság: Világhírességek rekordkísérlete a gyóni betonon. 1936. október 21; p. 13.

Sporthírlap: Világrekord-kísérletek sorozata. Hajsza Henne világrekordjai ellen! 1936. október 21; p. 7.

8 Órai Ujság: Világrekorddöntést várnak a gyóni betonon. 1936. október 22; p. 14.

Magyarország: Rekordokat javítottak a gyóni betonon. 1936. október 22; p. 3.

Magyarság: Világrekord-javítás a gyóni országúton. 1936. október 22; p. 13.

Nemzeti Sport: Mégis sikerült Fernihough világrekord kísérlete. 1936. október 22; p. 7.

MTI Sportkiadás (szerk.: Haeffler István): 1936. október 22. 2. kiadás, 18 óra 50 perc.

Népszava: Világrekordot javítottak a gyóni betonon. 1936. október 22; p. 9.

Pesti Hírlap: Fernihough angol motorkerékpár-versenyző megdöntötte Henne rekordját a gyóni pályán. 1936. október 22; p. 9.

8 Órai Ujság: Világrekord a gyóni kilométeren (fotó). 1936. október 23; p. 13.

Az Est: Eric Fernihough angol motorversenyző (fotó). 1936. október 23; p. 5.

Esti Kurír: Angol versenyző világrekordja a gyóni rekordnapon. 1936. október 23; p. 8.

Képes Pesti Hírlap: Fernihough, a világhírű angol motorkerékpár bajnok…(fotó, aláírással). 1936. október 23; p. 3.

Makói Ujság: Világrekord a gyóni betonpályán. 1936. október 23; p. 3.

Nemzeti Sport: Egy világrekord, tizenkilenc magyar rekord – ez a gyóni rekordnap csúcsteljesítmény-termése! 1936. október 23; p. 7.

Prágai Magyar Hírlap: Motorkerékpáros világrekord a gyóni műúton. 1936. október 23; p. 8.

Ujság: Ismét világrekord volt Gyónon. 1936. október 23; p. 6.

Budapesti Hírlap: Fernihough rekordkísérlete nem sikerült. 1936. október 24; p. 8.

Pesti Hírlap: Pénteken az angol Fernihough… 1936. október 24; p. 14.

Sporthírlap: Hej, az a bizonyos paraszthajszál… 1936. október 24; p. 6.

Brassói Lapok: Világrekordot futott Magyarországon Fernihough angol motorkerékpár-versenyző. 1936. október 25; p. 7.

Tolnai Világlapja: Eric Fernihough, a világhírű angol motorkerékpár-versenyző (fotó). 1936. október 28; p. 4.

Autó: Újból világrekordok születtek a gyóni pályán. 1936. november 1; pp. 2-4.

Magyar Auto-Touring: A gyóni rekordnap. 1936. november 1; p. 11.

Nemzeti Sport: Fernihough táviratozott. 1936. november 6; p. 8.

MTI Sportkiadás (szerk.: Haeffler István): 1936. november 7. 4. kiadás, 21 óra 15 perc.

8 Órai Ujság: Új áttétel, új sebességváltó. Új világrekord? 1936. november 7; p. 13.

Magyarság: Két új világrekord született Gyónon. 1936. november 8; p. 20.

Nemzeti Sport: Fernihough két világrekordot hódított el Ernst Hennétől! 1936. november 8; p. 8.

Pesti Hírlap: Két új világrekord született meg a gyóni betonpályán. 1936. november 8; p. 20.

Ujság: Két új világrekord született Gyónon. 1936. november 8; p. 17.

Az Est: Fernihough angol motorkerékpár-versenyző (fotó). 1936. november 10; p. 10. 

Sporthírlap: Fernihough elutazott, de tavasszal újra ellátogat Gyónra. 1936. november 11; p. 8.

8 Órai Ujság: Tavasszal sikerül… 1936. november 12; p. 13.

1937

Nemzeti Sport: A világrekordüzemről beszél Fernihough (londoni riport). 1937. január 4; p. 9.

Nemzeti Sport: Fernihough Budapesten van! Szerdán világrekord kísérletet tesz Gyónon. 1937. április 13; p. 8.

MTI Sportkiadás (szerk.: Haeffler István): 1937. április 14. 3. kiadás, 19 óra 55 perc.

Sporthírlap: Fernihough Eric kedden megnézte a GP-pályát. 1937. április 14; p. 8.

Budapesti Hírlap: Fernihough világrekordot javított Gyónon. 1937. április 15; p. 10.

Magyarság: Új szóló motorkerékpáros világrekord. 1937. április 15; p. 13.

Nemzeti Sport: Egy irányban: 281,3 km-es sebességet ért el Gyónon Fernihough. 1937. április 15; p. 1. 

Pester Lloyd: Neuer Weltrekord Fernihoughs. 1937. április 15; p. 7.

Ujság: Új világrekord a gyóni betonon. 1937. április 15; p. 7.

MTI Sportkiadás (szerk.: Haeffler István): 1937. április 16. 6. kiadás, 21 óra 20 perc.

8 Órai Ujság: Világrekord született a gyóni betonon (képpel). 1937. április 16; p. 11.

Az Est: Fernihough világrekordot futott Gyónon (képpel). 1937. április 16; p. 12.

Esti Kurír: Sikeres világrekord javítás Gyónon. 1937. április 16; p. 6.

Friss Ujság: Világrekord Gyónon. 1937. április 16; p. 10.

Népszava: Eric Fernihough, az ismert angol versenyző… 1937. április 16; p. 7.

Békés: Új világrekord a Kecskemét-budapesti betonúton. 1937. április 17; p. 4.

Friss Ujság: Nem sikerült az angol motorkerékpár versenyző világrekord javítási kísérlete. 1937. április 17; p. 7.

Sporthírlap: Elfújta a szél Fernihough világrekord kísérletét. 1937. április 17; p. 1.

Ujság: Fernihough kísérletei. 1937. április 17; p. 13.

8 Órai Ujság: Most nem, de a jövő héten föltétlenül sikerül – mondja Fernihough. 1937. április 18; p. 13.

Kis Ujság: Fernihough Eric angol motorkerékpár-versenyző (fotó). 1937. április 18; p. 3.

Nemzeti Sport: Abszolút szóló világrekord: 200 angol font. Oldalkocsis világrekord: 2 font. 1937. április 18; p. 8.

Pester Lloyd: Neuerliche Rekordversuche Fernihoughs. 1937. április 18; p. 23.

MTI Sportkiadás (szerk.: Haeffler István): 1937. április 19. 3. kiadás, 21 óra 15 perc.

Nemzeti Sport: Fernihough ma ismét próbál a gyóni betonon. 1937. április 19; p. 12.

Magyarság: Négy új motorkerékpáros világrekord a gyóni országúton. 1937. április 20; p. 13.

  1. T.: Végre sikerült!... Nemzeti Sport 1937. április 20; p. 1, 6.

Népszava: Négy új világrekord a gyóni betonon. 1937. április 20; p. 2.

Pesti Hírlap: Fernihough újabb világrekordokat állított fel. 1937. április 20; p. 14.

Ujság: Fernihough Gyónon új motorkerékpár sebességi világrekordot ért el. 1937. április 20; p. 13.

Budapesti Hírlap: Fernihough négy új világrekordot futott Gyónon. 1937. április 21; p. 8.

Esti Kurír: Fernihough új világrekordot állított fel Gyónon. 1937. április 21; p. 11.

Prágai Magyar Hírlap: Újabb négy világrekordot állított föl az angol Fernihough. 1937. április 21; p. 8.

Sporthírlap: Fernihough boldog… 1937. április 21; p. 8.

Keleti Ujság: Világrekord! 1937. április 23; p. 12.

Autó: Fernihough világrekordot javított a gyóni pályán. 1937. május 1; p. 16.

Autó Motor: Fernihoughé a szó… 1937. május 1; p. 125.

Magyar Auto Touring: Fernihough sikeres világrekord kísérlete. 1937. május 1; p. 18.

Ujság: Megdöntötték Fernihough gyóni motor világrekordját. 1937. október 22; p. 13.

1938

Az Est: Fernihough Magyarországon. 1938. február 12; p. 10.

Az Est: Fernihough jön. 1938. április 2; p. 12.

Sporthírlap: Budapestre érkezett Fernihough Eric. 1938. április 2; p. 7.

Nemzeti Sport: 125 lóerő van a motoromban, ha nem fúj a szél, meglesz a világrekord… 1938. április 3; p. 8.

Nemzeti Sport: Hiába vitt ki meteorológust Gyónra a KMAC. 1938. április 4; p. 11.

8 Órai Ujság: Fernihough jó időre vár. 1938. április 5; p. 11.

Nemzeti Sport: Fernihough – hazautazott! 1938. április 5; p. 6.

Népszava: Eric Fernihough, angol világrekorder… 1938. április 5; p. 9.

Sporthírlap: Fernihough októberben ismét kísérletezik Gyónon. 1938. április 6; p. 8.

Ujság: Hírek a sportvilágból – Fernihough, a kiváló angol versenyző… 1938. április 7; p. 13.

Az Est: Április 21-én jön vissza Fernihough. 1938. április 9; p. 11.

Autó Motor: Nem sikerült Fernihough újabb próbálkozása. 1838/4; p. 120.

8 Órai Ujság: Fernihough ma Budapestre érkezik. 1938. április 23; p. 11.

Az Est: Ma érkezik Budapestre Fernihough. 1938. április 23; p. 11.

Népszava: Sporthírek – Eric Fernihough… 1938. április 23; p. 10.

Pester Lloyd: Tödlicher Unfall des Motorrennlahrers Fernihough. 1938. április 23; p. 6.

Magyar Országos Tudósító: Halálos baleset érte Eric Fernihough angol motorkerékpár-versenyzőt. Budapest, 1938. április 23. Negyedik kiadás, 12 óra 40 perc.

MTI Sportkiadás (szerk.: Haeffler István): 1938. április 23. 2. kiadás, 12 óra 40 perc.

8 Órai Ujság: Fernihough világhírű angol versenyző halálos katasztrófája a gyóni országúton. 1938. április 24; p. 3.

Az Est: Egy világhírű angol motorversenyző halálos katasztrófája a gyóni betonon. 1938. április 24; p. 3.

Békésmegyei közlöny: Egy angol versenyző halálos katasztrófája a gyóni versenypályán. 1938. április 24; p. 1.

Budapesti Hírlap: Halálos baleset érte Eric Fernihough angol motorkerékpár-versenyzőt. 1938. április 24; p. 9.

Délmagyarország: Egy angol világrekorder motoros halálos szerencsétlensége a Gyóni-úton. 1938. április 24; p. 3.

Esti Kurír: Gyóni tréningjén halálos baleset ért egy angol motorkerékpár-világbajnokot. 1938. április 24; p. 4.

Friss Ujság: Világrekord helyett halál (fotóval). 1938. április 24; p. 12.

Magyarország: Áramvonalazási hiba miatt halálos szerencsétlenség érte Gyónon Fernihough világhírű motorkerékpár-versenyzőt. 1938. április 24; p. 10.

Magyarság: Egy világhírű angol motorkerékpár versenyzőt halálos katasztrófa ért a gyóni országúton. 1938. április 24; p. 11.

Nemzeti Sport: Eric Fernihough †Gyón 1938. április 23. 1938. április 24; p. 5.

Népszava: Eric Fernihough tragikus halála. 1938. április 24; p. 16.

Nyírvidék – Szabolcsi Hírlap: Egy világrekorder katasztrófája. 1938. április 24; p. 1.

Orosházi Friss Ujság: Angol világrekorder halálos szerencsétlensége a gyóni országúton. 1938. április 24; p. 1.

Pester Lloyd: Der Todessturz Eric Fernihougs durch einen Luftwirbel verschuldet. 1938. április 24; p. 11.

  1. L.: Fernihough angol motorkerékpár-versenyző halálos balesete a gyóni betonpályán. Pesti Hírlap 1938. április 24; p. 5.

(dr. f. j.): Eric Fernihough sporthalála a gyóni betonon. Pesti Napló 1938. április 24; p. 10.

Prágai Magyar Hírlap: Világrekordjavítási kísérlet közben halálos szerencsétlenség érte a gyóni versenypályán Fernihough angol motorkerékpárost. 1938. április 24; p. 13.

Siró György: Eric Fernihough angol motorkerékpáros világbajnokot halálos katasztrófa érte a gyóni betonon. Ujság 1938. április 24; p. 6.

8 Órai Ujság: A halálgép (a motorroncs fotója). 1938. április 26; p. 11.

Esti Kurír: Néhány perccel a halálos baleset előtt… (az utolsó fotó). 1938. április 26; p. 8.

Dr. Földessy János: A halálba rohant világrekorder hű társa beszél Fernihoughról és a gyóni beton titkáról (2 fotóval). Pesti Napló 1938. április 26; p. 10.

Magyarország: Fernihough holttestét hazaviszik Angliába. 1938. április 27; p. 10.

Dunántúl: Eric Fernihough angol versenyző…(fotó). 1938. április 28; p 6.

Magyarország: Fernihough holttestét ma délután a határig kísérik a magyar autósok. 1938. április 28; p. 10.

Népszava: Fernihough, a tragikus véget ért angol motorkerékpár bajnok holttestét felboncolták… 1938. április 26; p. 10.

Pester Lloyd: Der Leichnam Fernihougs wird nach London befördert. 1938. április 26; p. 5.

Ujság: Fernihough holttestét kedden szállítják Londonba. 1938. április 26; p. 15.

Brassói Lapok: Motorkerékpár – Fernihough angol versenyzőt halálos szerencsétlenség érte. 1938. április 28; p. 9.

Pesti Hírlap: A gyóni pályán szerencsétlenül járt angol motorkerékpár versenyző holttestét elszállították Angliába. 1938. április 28; p. 11.

Az Est: Ma érkezik Angliába Fernihough koporsója. 1938. április 30; p. 10.

Autó: Fernihough halálos katasztrófája. 1938. május 1; pp. 2-4.

Autó és Motorújság: Eric Fernihough. 1938. május 1; p. 12.

Autó Motor: Elsőkerék szitálás okozta – Fernihough gyóni katasztrófáját! (Az utolsó fotóval.) 1938/5; p. 128.

Az Est: Sport egy mondatban (emléktábla állítás terve). 1938. május 3; p. 12.

Sporthírlap: Fernihough tragédiájának hatása. 1938. május 14; p. 8.

 (r.e.): „Fernihough, halott bajtársunk, emlékezünk rád”. 8 Órai Ujság 1938. szeptember 7; p. 5.

Friss Ujság: Fernihough emlékezete. 1938. szeptember 7; p. 9.    

Sporthírlap: Pope, az új világrekorder jelölt, tavasszal megrohamozza Henne rekordjait! 1938. december 21; p. 6.

Nemzeti Sport: Magyarországon próbálkoznak meg tavasszal az angolok a Henne-féle világrekord megjavításával. 1938. december 30; p. 7.

1939-től:

A Pesti Hírlap Naptára, 1939: A motoros sport (1938. évi összegzés). Pesti Hírlap Rt. kiadása, Budapest, 1939; pp. 130-133.

  1. E.: Halál a Brough Superior nyergében (fotóval). Magyar Ifjúság 1969. március 14; pp. 22-23.

Népsport: Naptár: április 19. (Emlékezés Eric Fernnihough világrekordjára.) 1969. április 19; p. 2.

  1. L.: A motorsport múltja és jelene: 2. Száguldó veszedelem. Dolgozók Lapja 1971. december 21; p. 6.

Megyei Tükör (Románia): Sportnaptár 1973. április 17-23. (Emlékezés Eric Fernnihough világrekordjára.) 1973. április 17; p. 5.

  1. P.: Hogyan vezessek…? Autó-Motor 1976. július 21; p. 38.

Surányi Endre: Fernihough nagy kísérlete. Képes Sport1977. október 4; pp. 22-23.

Surányi Endre: Fernihough vallomása. In: Alfa Rómeók – csalfa Júliák. Zrínyi Kiadó, Budapest, 1981; pp. 202-207.                 

Bojár Sándor (kép és szöveg): Rekordnap a gyóni betonon (1936). Autó-Motor Magazin '88 Nyár 1988/1; p. 9.

Simányi József: A tetszhalálból föltámadt MMSZ. Magyarország 1991. január 25; p. 28.

Kaiser: Sebességrekordok Magyarországon. Volt egyszer egy Tát, volt egyszer egy Gyón. (8 fotóval.) Retro Mobil 2005/3; pp. 46-48.

Terry Wright: The sad death of Eric Fernihough. https://loosefillings.com/2018/04/23/2923/

Daily Echo: Eric Fernihough died trying to win back motorcycle speed record. 2018. 04. 25. https://www.bournemouthecho.co.uk/news/16183717.Motorcyclist_died_trying_to_win_back_his_speed_record/ 

 

Fernihough Emlékkör, a Gyóni Beton reneszánsza:

Száguldó motorok nyomán. A „Gyóni Beton és a Száguldó Motorosok” című beszélgető est beharangozója. Dabasi Újság 2009. április; p. 15.

Valentyik Ferenc: Start: 1934. október… Rekordok a gyóni betonon. Dabasi Újság 2009. szeptember; p. 19.

Valentyik Ferenc: Egekbe törő tempó, istenkísértő gyorsaság. Dabas Város Önkormányzata, Dabas, 2009. 101 p. (Megjelent a 2009. október 10-i rendezvényre időzítve.)

Zelenák András: Gondolatok egy emlékhelyről. In: Egekbe törő tempó, istenkísértő gyorsaság. Dabas Város Önkormányzata, Dabas, 2009; p. 7.

Feldman László: Újra motorzajtól volt hangos a „Gyóni Beton” (Karlik Dóra fotóival). Dabasi Újság 2009. november; p. 3.

Daniel Papp, John Braun: News - Fernihough memorial. The Classic Motor Cycle 2009. december. 

[Kapui Ágota]: Lezárult a Közösségek Éve (Az Év Kulturális Eseménye Díj átadásáról, Karlik Dóra fotóival.) Dabasi Újság 2010. január; p. 4.

Mátyus Csaba: Újra motorzajtól volt hangos a gyóni beton! (Karlik Dóra fotóival). Dabasi Újság 2010. május; p. 3.

  1. L.: III. Fernihough – Emlékkör (Fotók: Karlik Dóra). 2011. május; p. 4.

Valentyik Ferenc: Hetvenöt éves az utolsó gyóni világrekord. Dabasi Újság 2012. április; pp. 18-19.

Mátyus Csaba: Motorzajtól volt hangos a „Gyóni Beton” (Karlik Balázs fotójával). Dabasi Újság 2012. május; p. 4.

Koszorúzás Eric Fernihough emlékére (A rendezvény meghívója a részletes programmal). Újlengyeli Új Szó. 2013. március; p. 8.

Koszorúzás Eric Fernihough emlékére (A rendezvény meghívója a részletes programmal). Dabasi Újság 2013. április; p. 3.

Fernihough-emlékkör a gyóni betonon (Fotók: Karlik Dóra). Dabasi Újság 2013. május; p. 2.

[Kapui Ágota]: Koszorúzás Eric Fernihough emlékére (Karlik Dóra fotóival). Dabasi Újság 2014. május; p. 3.

[Kapui Ágota]: Koszorúzás és motoros emlékkör (fotók: Karlik Dóra). Dabasi Újság 2015. május; p. 3.

Valentyik Ferenc: Magyar világrekord a Gyóni Betonon. Dabasi Újság 2015. november; p. 18.

  1. F.: Hartmann László (1901-1938). Dabasi Újság 2015. november; p. 18.

Dr. Kiss Miklós: Eric Fernihough síremlékénél (a szerző fotóival). Veterán Autó és Motor 2016. április; pp. 44-45.

Zelenák András: Meghívó a Pest Megye értékei című vándorkiállítás megnyitójára. Kapcsolódó program: motoros emléktúra Eric Fernihough tiszteletére. Dabasi Újság 2016. április; p. 3.

Dr. Kiss Miklós: Angliai úti beszámoló. Dabasi Újság 2016. április; p. 24.

[Kapui Ágota]: Pest Megye értékei Dabason (fotók: Karlik Dóra). Dabasi Újság 2016. május; p. 4.

Valentyik Ferenc: Székelyruhában a motorosok között. Dabasi Újság 2016. június; p. 22.

Dr. Miklós Kiss: Remembering Eric Fernihough. The Vintage Motor Cycle 2016. szeptember; p. 73.

Dr. Kiss Miklós: A Dabas-Bornemouth tengely. Angliai túra Eric Fernihough emlékére. Retro Mobil 2016/ 3; p. 27.

Feldman László: Elhunyt a „Gyóni Beton” egyik utolsó szemtanúja. Balog Ferenc (1926-2017). Dabasi Újság 2017. április; p. 21.

[Kapui Ágota]: Erik Fernihough emlékkör (fotók: Karlik Dóra). Dabasi Újság 2017. május; p. 6.

  1. F.: Ausztrál kutató a gyóni betonon. Dabasi Újság 2017. október; p. 14.

Valentyik Ferenc: Vissza az időben, avagy az Ausztráliából rendelt helyszíni szemle. A 80 éve halott Eric Fernihough angol világrekorderre emlékezünk. Dabasi Újság. 2018. április; p. 21.

A koszorúzás és emlékkör meghívója a végzetes baleset 80. évfordulóján. Dabasi Újság 2018. április; p. 21.

Karlik Dóra (fotók és újságcikk): Egy legenda nyomában. Dabasi Újság 2018. május; p. 5.

Miklós Kiss: Hungarian gathering. Vintage & Classic Motor Cycle 2018. május; p. 34.

Motoros rally a Gyóni Betonon. A Fóti Motorbarátok Köre tájékoztatója. Dabasi Újság 2018. június; p. 3.

Feldman László: FIVA Veterán motoros rally a Gyóni Betonon (fotók: Karlik Balázs). Dabasi Újság 2018. július; p. 4.

Terry Wright: Eric’s last ride…Vintage & Classic Motor Cycle 2018. július; pp. 20-21.

Valentyik Ferenc: Fernihough emlékküldöttség a Gyóni Betonon. Dabasi Újság 2018. szeptember; pp. 19-20.

Veterán Autó és Motor: Gyón – díj és örökség (3 fotóval). 2019. január; p. 8.

Dabasi Újság: Pest megye díjazottjai: a Gyóni rekordpálya lett az Év Pest Megyei Értéke. 2019. január; p. 5.

Néveri István: Egy kitüntetés margójára. Veterán Autó és Motor 2019. február; p. 27.

Meghívó – Koszorúzás Eric Fernihough emlékére. Dabasi Újság 2019. április; p. 27.

Sport Motor: Egy brit rekorder emlékének adóznak a motorosok. - Koszorúzás Dabason. 2019. április 24.

https://www.sportmotor.hu/magazin/koszoruzas-dabason

  1. D. [Karlik Dóra]: Akiért a motorok bőgnek fel (2 fotóval). Dabasi Újság 2019. május; p. 2.

Dr. Kiss Miklós: Köszönjük Vic, köszönjük Elnök Úr! Dabasi Újság 2019. május; pp. 20-21.

Dr. Kiss Miklós: Vic Blake emlékére. Veterán Autó és Motor 2019. június; p. 20.

 

DABAS. HU

KÉPGALÉRIA:

Galéria 2009 – Újra motorzajtól volt hangos a „Gyóni Beton”. 244 felvétel.

http://dabas.hu/galeria2/index.php/esemenyek/2009-ev-esemenyei/category/276-ujra-motorzajtol-volt-hangos-a-gyoni-beton

Galéria 2010 – Koszorúzás a Gyóni Betonon. 148 felvétel.

http://dabas.hu/galeria2/index.php/esemenyek/2010-ev-esemenyei/category/261-koszoruzas-a-gyoni-betonon

Galéria 2012 - Koszorúzás Eric Fernihough emlékére. 100 felvétel.

http://dabas.hu/galeria2/index.php/esemenyek/2012-ev-esemenyei/category/146-koszoruzas-eric-fernihough-emlekere

Galéria 2013 - Koszorúzás Eric Fernihough emlékére. 266 felvétel.

http://dabas.hu/galeria2/index.php/esemenyek/2013-ev-esemenyei/category/95-koszoruzas-eric-fernihough-emlekere

Galéria 2014 - Koszorúzás Eric Fernihough emlékére. 163 felvétel.

http://dabas.hu/galeria/index.php/esemenyek/2014-ev-esemenyei/category/214-koszoruzas-eric-fernihough-emlekere

Galéria 2015 - Koszorúzás Eric Fernihough emlékére. 247 felvétel.

http://dabas.hu/galeria/index.php/esemenyek/2015-ev-esemenyei/category/68-koszoruzas-eric-fernihough-emlekere

Galéria 2016 – Pest Megye értékei című vándorkiállítás. 165 felvétel.

http://dabas.hu/galeria/index.php/esemenyek/2016-ev-esemenyei/category/41-pest-megye-ertekei-cimu-vandorkiallitas

Galéria 2017 – Koszorúzás Eric Fernihough emlékére. 75 felvétel.

http://dabas.hu/galeria/index.php/esemenyek/2017-ev-esemenyei/category/120-koszoruzas-eric-fernihough-emlekere

Galéria 2018 – Koszorúzás és motoros emlékkör 2018. 250 felvétel.

http://dabas.hu/galeria/index.php/esemenyek/2018-ev-esemenyei/category/288-koszoruzas-es-motoros-emlekkor-2018

Galéria 2018 – Motoros rallye a Gyóni Betonon. 200 felvétel.

http://dabas.hu/galeria/index.php/esemenyek/2018-ev-esemenyei/category/299-motoros-rally-a-gyoni-betonon

Galéria 2019 – Koszorúzás Eric Fernihough emlékére. 140 felvétel.

http://www.dabas.hu/index.php/fooldal/hireink/3040-koszoruzas-eric-fernihough-emlekere

VIDEOGALÉRIA

2009:

Tölli Andrea (szerk.): Gyóni beton 2009 – veterántalálkozó és emléktábla avatás. 1:08:50

http://www.dabas.hu/index.php/mediaf/videogaleria/helytorteneti-anyagok/1828-75-eves-a-gyoni-beton

2010:

Újra motorzajtól volt hangos a Gyóni Beton! A Mag Televízió felvétele. 2010. április 27. 20:44

http://www.dabas.hu/index.php/mediaf/videogaleria/videogaleria-2010/1508-ujra-motorzajtol-volt-hangos-a-gyoni-beton

2011:

III. Fernihough-emlékkör. A Mag Televízió felvétele. 2011. április 23. 13:17

http://www.dabas.hu/index.php/mediaf/videogaleria/videogaleria-2011/1586-iii-fernihough-emlekkor

1934 Gyón Speed record. mov. Richard A. Salamon. 2011. december 13. 0:55

https://www.youtube.com/watch?v=_Lc8z3BZQHA

2012:

2012 Gyóni Beton

https://www.youtube.com/watch?v=QYhjfA19sKw

2013:

Fernihough-emlékkör a Gyóni Betonon. A Dabas Televízió felvétele. 2013. május 11. 23:24

http://www.dabas.hu/index.php/fooldal/hireink/archiv-hireink-2013/622-fernihough-emlekkor-a-gyoni-betonon

2014:

Motoros találkozó Eric Fernihough emlékére Dabason. A Mag Televízió felvétele. 2014. április 30. 30:52

https://www.youtube.com/watch?v=n9H7IJWPebI

2015:

Koszorúzás és motoros emlékkör. A Mag Televízió felvétele. 2015. április 25. 35:14

http://www.dabas.hu/index.php/mediaf/videogaleria/videogaleria-2015/1761-koszoruzas-es-motoros-emlekkor

2016:

Pest Megye értékei Dabason. A Dabas TV felvétele. 2016. április 23. 42:51

http://www.dabas.hu/index.php/mediaf/videogaleria/videogaleria-2016/1770-pest-megye-ertekei-dabason

Gyóni Beton 2016. A Mag Televízió felvétele. 2016. május 12. 47:03

https://www.youtube.com/watch?v=xV9-hdfTLO4&t=0s&list=PLiUH8F9eiKOkVyineAeGcDGF_pyPTo2vC&index=51 

2017:

Eric Fernihough emlékkör. A Dabas TV felvétele. 2017. április 22. 25:43

http://www.dabas.hu/index.php/mediaf/videogaleria/videogaleria-2017/1787-eric-fernihough-emlekkor

Eric Fernihoughra emlékeztek Dabason. A Mag Televízió felvétele. 2017. május 9. 37:06

https://www.youtube.com/watch?v=2aDnkrWwoFY

2018:

Egy legenda nyomában. A Dabas TV felvétele. 2018. április 28. 25:02

http://www.dabas.hu/index.php/mediaf/videogaleria/2793-egy-legenda-nyomaban

Életre kelt a Gyóni Beton. A Dabas TV felvétele. 2018. július 3.

https://www.youtube.com/watch?v=yZytLTgzer8

Gyóni Beton. Eric Fernihough kisfilmje. 2018. augusztus 28. 03:16

http://www.dabas.hu/index.php/mediaf/videogaleria/2792-gyoni-beton

 

Világörökség része lehet a Gyóni Beton. A Dabas Tv felvétele. 2018. december 3.

https://www.youtube.com/watch?v=4RKl3NKYZm4

 

HUNGARY - FIVA WORLD MOTORCYCLE RALLY Day 4 – 24.06.2018.

https://drive.google.com/file/d/1e4nyOb-OJS3gnfGsJ3w1-xr4JZpdBQHV/view

2019:

Pest Megyei Díj – Homoki Iván, Gyóni Beton. A Dabas TV felvétele. 2019. január 14.

https://www.youtube.com/watch?v=Ir1GGcGG1PM

 

Összeállította: Valentyik Ferenc



A Fernihough Emlékkör

Kattintson a képre a nagyításhoz.

Nagyítás
A Fernihough Emlékkör

Kattintson a képre a nagyításhoz.

Nagyítás
A Fernihough Emlékkör

Kattintson a képre a nagyításhoz.

Nagyítás
A Fernihough Emlékkör

Kattintson a képre a nagyításhoz.

Nagyítás
A Fernihough Emlékkör

Kattintson a képre a nagyításhoz.

Nagyítás
A Fernihough Emlékkör

Kattintson a képre a nagyításhoz.

Nagyítás
A Fernihough Emlékkör

Kattintson a képre a nagyításhoz.

Nagyítás
A Fernihough Emlékkör

Kattintson a képre a nagyításhoz.

Nagyítás
A Fernihough Emlékkör

Kattintson a képre a nagyításhoz.

Nagyítás
A Fernihough Emlékkör

Kattintson a képre a nagyításhoz.

Nagyítás
A Fernihough Emlékkör

Kattintson a képre a nagyításhoz.

Nagyítás
Print Friendly, PDF & Email

Search

Weboldalunk sütiket (cookie-kat) használ, hogy a legjobb böngészési élményt biztosíthassuk Önnek honlapunkon. Az oldal további használatával jóváhagyja a sütik használatát.